Математика, 2 клас. Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії.

08.02.2016 18:27

Математика

Тема. Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії.

Мета: ознайомити учнів з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки; розви-

вати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до

одного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 39, завдання 216; 217)

Завдання 216

— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

Завдання 217

— Прочитайте розв’язання задачі двома способами.

2. Гра «Невідоме число»

3. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 39–40)

Завдання 219. Колективне опрацювання матеріалу

— Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою, береться в дужки: ( ). Ці значки — не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах.

Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.

17 – (4 + 5) = 17 – 9 = 8

Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5».

Завдання 220. Колективне опрацювання матеріалу

У сувої було 15 м тканини. Перший покупець придбав 5 м тканини, а другий — 3 м. Скільки метрів тканини залишилося в сувої?

— Щоб дізнатися, скільки метрів тканини залишилося в сувої, продавець діяв так: обчислив, скільки всього метрів тканини продано, а потім здобуте число відняв від 15.

15 – (5 + 3) = 7 (м)

Дужки означають, що спочатку треба знайти суму, а потім виконати дію віднімання.

Висновок. У виразах із дужками першою виконують дію над числами, записаними в дужках.

Завдання 221

Учні «ланцюжком» читають і записують вирази. Один учень розв’язує біля дошки, решта — у зошитах.

Від числа 12 відняти суму чисел 7 і 2.

До числа 8 додати різницю чисел 13 і 6.

Завдання 222

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Перевіряють відповідь, розв’язавши задачу іншим способом.

Завдання 223. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову і розв’язує задачу.

— Як зміниться розв’язання задачі, якщо в іншої білки на 2 горіхи менше?

Завдання 224*. Самостійна робота

Учні записують двоцифрові числа, що закінчуються цифрою 5, які можна

записати за допомогою цифр 5; 6; 7; 8. (55; 65; 75; 85)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів

— Прочитайте вираз та обчисліть за зразком:

29 – (4 + 5) = 29 – 9 = 20

5 + (18 – 9)                            21 – (40 – 20)

94 – (54 + 40)                        15 + (19 – 16)

2. Гра «Обери та розв’яжи»

— Розв’яжіть приклади, в яких від’ємник дорівнює 7; доданок дорівнює 7.

7 + 5                12 – 4                    17 – 8

6 + 9                11 – 7                    13 – 7

7 + 3                15 – 9                    18 – 9

8 + 7                14 – 5                    16 – 7

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї? (4)

Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? (3 кг)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке правило про порядок дій запам’ятали?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 40, завдання 225; 226.